اخبار مهم دنیا

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

اخبار مهم دنیا

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

  • ۰
  • ۰

 

اینک که به یاری مزدا تاج شاهی بر سر گذاشته‌ام اعلام میکنم که تا روزی که من زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من میدهد دین وآیین و رسوم ملت هایی که من پادشاه آنها هستم را محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت که حکام و زیر دستان من، رسوم ملت هایی که من پادشاه‌شان هستم یا ملتهای دیگر را مورد تحقیر قرار بدهند یا به آنها توهین نمایند.

من از امروز که تاج سلطنت را به سر نهاده‌ام تا روزی که زنده هستم هرگز سلطنت خود را بر هیچ ملتی تحمیل نخواهم کرد و هر ملت آزاد است که مرا به سلطنت خود قبول کند یا ننماید و اگر نخواهد مرا پادشاه خود بداند مبادرت به هیچ جنگی نخواهم کرد.

من تا روزی که پادشاه ایران و بابل و کشورهای جهات اربعه هستم نخواهم گذاشت کسی به دیگری ظلم کند و اگر شخصی مظلوم واقع شود من حق وی را از ظالم خواهم ستاند و به او خواهم داد و ستمگر را مجازات خواهم کرد، من نخواهم گذاشت کسی مال دیگری را به زور یا بدون پرداخت بهای آن تصرف نماید و نخواهم گذاشت که شخصی کسی را بدون پرداخت مزد کافی به کار وادارد و اعلام میکنم که هر کس آزاد است هر دینی را که میل دارد

 

 

اینک که به یاری مزدا تاج شاهی بر سر گذاشته‌ام اعلام میکنم که تا روزی که من زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من میدهد دین وآیین و رسوم ملت هایی که من پادشاه آنها هستم را محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت که حکام و زیر دستان من، رسوم ملت هایی که من پادشاه‌شان هستم یا ملتهای دیگر را مورد تحقیر قرار بدهند یا به آنها توهین نمایند.

من از امروز که تاج سلطنت را به سر نهاده‌ام تا روزی که زنده هستم هرگز سلطنت خود را بر هیچ ملتی تحمیل نخواهم کرد و هر ملت آزاد است که مرا به سلطنت خود قبول کند یا ننماید و اگر نخواهد مرا پادشاه خود بداند مبادرت به هیچ جنگی نخواهم کرد.

من تا روزی که پادشاه ایران و بابل و کشورهای جهات اربعه هستم نخواهم گذاشت کسی به دیگری ظلم کند و اگر شخصی مظلوم واقع شود من حق وی را از ظالم خواهم ستاند و به او خواهم داد و ستمگر را مجازات خواهم کرد، من نخواهم گذاشت کسی مال دیگری را به زور یا بدون پرداخت بهای آن تصرف نماید و نخواهم گذاشت که شخصی کسی را بدون پرداخت مزد کافی به کار وادارد و اعلام میکنم که هر کس آزاد است هر دینی را که میل دارد بپرستد و در هر نقطه که میل دارد سکونت کند مشروط بر اینکه در آنجا حق کسی را غضب ننماید و هر شغلی را که میل دارد پیش بگیرد و مال خود را به هر نحو که مایل است به مصرف برساند مشروط بر اینکه لطمه به حقوق دیگران نزند.

من اعلام می کنم که هر کس مسئول اعمال خود میباشد و هیچ کسی را نباید برای تقصیر خویشاوندانش مجازات کرد و اگر یک فرد از خانواده‌ای یا طایفه‌ای مرتکب تقصیر میشود فقط مقصر مجازات میگردد نه دیگران.

من تا روزی که زنده هستم نخواهم گذاشت که هیچ انسانی ، انسان دیگر را به عنوان غلام یا کنیز بفروشد و حکام من مکلف هستند که در حوزۀ ماموریت خود مانع از فروش و خرید مردان و زنان به رسم بردگی گردند.

از مزدا خواهانم که مرا در راه اجرای تعهداتم که بر عهده گرفته‌ام موفق گرداند، باشد که دل‌ مردم شاد گردد.

  • ۹۸/۰۸/۰۸
  • مهسا نقوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی