اخبار مهم دنیا

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

اخبار مهم دنیا

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

۸۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

احتمالا آن زمان که گوشی فعلی‌تان را خریده بودید، سرعتش خیلی بیشتر از الان بود و با گذشت زمان، به‌خصوص اگر سیستم‌عامل خود را به‌روزرسانی کرده‌اید یا برنامه‌های زیادی نصب کرده باشید، گوشی شما کُندتر شده است. متأسفانه، گوشی‌ها همیشه با حداکثر کارایی کار نمی‌کنند، گاهی‌‌اوقات مجبورید برخی تنظیمات را بررسی کنید یا برنامه‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید نصب کنید. همراه وبلاگ فناوری پمهان باشید، در این مقاله به شما راه‌های افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید را آموزش می‌دهیم.

۱. نسخه‌های سبک‌ترِ برنامه‌های موردنیاز خود را دانلود کنید

 

 

 

 

 

  • مهسا نقوی
  • ۰
  • ۰

 غذا نخوردن پس از ساعت هشت شب یکی از پیشنهادهای رایج است.

حقیقت: اگر چه پژوهش های بسیاری این فرضیه را ثابت کرده اند اما نباید یک نکته ظریف را فراموش کرد؛ با وجود اینکه خوردن غذای زیاد در شب و چاقی به هم مرتبطند اما این دلیل نمی شود که یک رابطه علت و معلولی بین شان برقرار باشد. ما زمانی چاق می شویم که بیشتر از حد نیاز کالری دریافت کنیم و کمتر از حد معمول آنها را بسوزانیم؛ بنابراین میزان دریافت و سوزاندن کالری عامل اصلی چاقی است نه زمان آن. بنابراین متخصصان تغذیه توصیه می کنند به جای نگرانی درباره شب و روز به فکر میزان کالری دریافتی تان باشید.

نتیجه: نسوزاندن کالری اضافی عامل چاقی است نه خوردن شام.

آیا با شام نخوردن لاغر می شویم؟

حذف این وعده و یا وعده های دیگر کاملا اشتباه است و بیشتر موجب پرخاشگری، بی حوصلگی، خستگی و کاهش قدرت تمرکز و حافظه می گردد. فرد در طی روز باید ۳ وعده اصلی و ۲ میان وعده داشته باشد. به طور طبیعی قند خون بدن افراد بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلی گرم است و بعد از هر وعده غذایی این مقدار افزایش می یابد. پس از گذشت ۲ ساعت به حالت پایه همراه با حس گرسنگی باز می گردد و اگر آن را سرکوب کنید نتیجه معکوس داشته و شما تمایل بیشتری به غذاهای شیرین و پرکالری پیدا خواهید کرد. همچنین میزان کالری دریافتی افراد برای هر کیلو گرم وزن آنها حدود ۳۰ کیلو کالری است که برای یک فرد ۶۰ کیلوگرمی روزانه حدود ۱۸۰۰ کیلوکالری مورد نیاز است. حال با توجه به توضیحات اگر این میزان قند و کالری به بدن انسان نرسد، خود موجب مشکلاتی می گردد

 

 

 

 

  • مهسا نقوی
  • ۰
  • ۰

 

آلوده شدن چشم باموادشیمیایی: برخی افراد به علت سروکارداشتن بامواد شیمیایی مانند کار باسفیدکننده ها ، حشره کش ها ، شوینده ها ، و.... ممکن است دچارناراحتی های چشمی شوند . برای جلوگیری ازاین آسیب توصیه می شود هنگام کاربامواد شیمیایی حتما" ازعینک های محافظ استفاده شود . ولی درصورت آلوده شدن چشم باموادشیمیایی ، لازم است چشم راباآب فراوان به طورپی درپی شست و شودادودراسرع وقت به پزشک مراجعه کرد .

فرورفتن جسم خارجی به چشم: فرورفتن جسم خارجی به چشم ، ناشی از قلاب سنگ ، آتش بازی ، تفنگ بادی ویااجسام نوک تیزهنگام تصادف ویاخوردن ضربه به چشم درحین ورزش وبازی قابل ذکراست .برای جلوگیری ازاین آسیب پیشنهاد می شود نکات ایمنی رعایت شود ودرزمان بازی وورزش تاحدامکان ازداشتن عینک معمولی خودداری ودرصورت نیازحتما" ازعینک های ورزشی استفاده شود هنگام فرورفتن جسم خارجی به چشم یاضربه به چشم، مصدوم را به پشت بخوابانید وسروچشم اورا ثابت نگه دارید تاحرکت نکند، یک باند (گاز) استریل روی چشم آسیب دیده قراردهید (فشارنیاورید) وبعد ازگذاشتن باندروی آن یک محافظ چشمی قراردهید .

 

 

 

 

  • مهسا نقوی
  • ۰
  • ۰

 

اینترنت همواره در حال تغییر است. این بدان معناست که نحوه‌ای که کاربران با دستگاه‌های خود در تعامل هستند و چگونگی جستجوی اطلاعات توسط آن‌ها نیز همواره در حال تحول است. با ما همراه باشید و همچنین در صورت داشتن سوال در مورد اینترنت می توانید با مشاوره تلفنی حل مشکلات اینترنت در ارتباط باشید.

 

حقایقی جالب درباره اینترنت

 

پیش از اینکه سراغ اعداد و ارقام و حقایق جالب در باره برویم باید به این نکته اشاره نماییم که تمامی آمارگرفتن و ارقام این مطلب براساس اطلاعات آماری منتشر شده در سال 2019 میلادی هستند.

آمار منتشرشده برای افراد استفاده‌کننده از اینترنت الی تاریخ 2019/1/1 رقم 4,100,667,287 نفر است.

 

 

 

  • مهسا نقوی
  • ۰
  • ۰

 

در این مقاله به ارزیابی اشکال برگه چاپی و مشخصات و ویژگی‌های آنها می پردازیم . البته در ابتدا نگاهی به تاریخچه ورقه چاپ داریم . کلمه برگه از یک واژه و کلمه چینی به نام کاکتز گرفته شده می باشد . اما امروزه برگه رکن حیاتی و مهمی در صنعت چاپ به شمار میرود . این به عامل ویژگی‌های یگانه کاغذ هست که نقش انتخاب کننده‌ای در چاپ و کیفیت تولیدها چاپی به وجود میاورد . فی مابین ورقه چاپی , مرکب و دستگاه‌های چاپ رابطه متقابلی وجود داراست از این رو درک ویژگی ها برگه چاپی در کیفیت چاپ زیاد مؤثر میباشد . در این مطلب به‌صورت مختصر به این مقوله پرداخته شده میباشد . 

تاریخچه  چاپ بنر
کاغذ چینی‌ها برای اولین توشه خاطره گرفتند که از پوست درخت توت خمیری صحیح نمایند و از آن صفحه بسازند آنها با طولانی تر کردن تکه‌های الیاف , کتان , کنف و حتی تورهای ماهی گیری کهنه به خمیر مزبور به آن استحکام بیشتری می‌بخشیدند . 

 

 

 

  • مهسا نقوی
  • ۰
  • ۰

 

اپ کتاب، به دو راه و خط مش چاپ افست و چاپ دیجیتال انجام می شود . هر یک از این خط مش های چاپ، مزایا و معایبی دارا‌هستند که برای گزینش دسته چاپ می بایست آن ها را در نظر گرفت .

ویژگی
چاپ بنر های چاپ بنر  افست چاپ افست، یک خط مش مضاعف همگانی و شناخته گردیده در چاپ است؛ اگر چه ممکن می باشد بخش اعظمی از مردم با مراحل چاپ افست آشنایی نداشته باشند . در چاپ افست، از یک سری سیلندر چاپ برای پاچیدن جوهر روی صفحه به کارگیری می شود . در این نوع چاپ، هر یک از رنگ ها سیلندرهای مستقل ای دارا می‌باشند .

ویژگی
های چاپ دیجیتال پروسه چاپ دیجیتال کاملا متفاوت از چاپ افست می باشد . در چاپ دیجیتال، پوشه دیجیتالی به رخ الکترونیکی به دستگاه چاپ منتقل می شود . سپس دستگاه چاپ جوهر را به طور بی واسطه روی کاغذ، چاپ می نماید .

 

 

 

  • مهسا نقوی
  • ۰
  • ۰

برای درمان جوش های پوست چرب از بخور استفاده کنید
سیر از بهترین درمان های جوش:
سیر یک ضد ویروس ، ضد قارچ و آنتی اکسیدان میباشد و یکی از سریعترین درمان های جوش است ؛ تعدادی عدد سیر تازه را برش دهید و به زمان یک‌سری دقیقه روی جوش ها اعمال فرمایید و آنگاه با آب گرم بشویید . این درمان را 3 الی 4 بار در روز تکرار نمائید.

جوش شیرین برای درمان جوش پوست چرب:
جوش شیرین، یکی از دیگر از درمان های اثرگذار برای خلاص شدن از شر جوش می باشد و کمک می‌کند تا آلودگی ها و گردو غبار و سلول های مرده از روی پوست حذف شوند.جوش شیرین را با کمی آب یا آب لیمو مخلوط کنید و یک ماسک غلیظ بدست آورید. این ماسک را به دوران یک سری دقیقه روی پوست اعمال کنسد و آن‌گاه با آب گرم بشویید برای به دست آوردن نتایج بهتر و سریعتر، این روند را دو بار در روز تکرار نمایید.

 

 

 

 

  • مهسا نقوی
  • ۰
  • ۰

تفلیس چند سالی است که بین گردشگرهای ایرانی حسابی محبوب است و خیلی‌ها دوست دارند سالی یک بار به این شهر زیبا سفر کنند. تفلیس دیدنی‌های زیادی دارد که برای دیدن‌شان برنامه‌ریزی دقیق لازم است. اما بین دیدنی‌های شهر یکی از آنها هم برای گرجی‌ها و هم برای ما ایرانی‌های ارزش خاصی دارد: قلعه ناریکالا . جاذبه‌ای که در نظر اهالی تفلیس در بالای لیست دیدنی‌های شهر قرار دارد. قلعه هر چند امروز خارج از مرزهای ایران است اما همچنان مهر ایرانی بودن را بر پیشانی‌اش دارد و با تاریخ و گذشته ایران پیوند خورده. این بار در مجله سفرزون می‌خواهیم از این قلعه و تاریخش برایتان بگوییم. با سفرزون همراه باشید.

 

 

 

 

  • مهسا نقوی
  • ۰
  • ۰

 

 

فرادید به نقل از اسپوتنیک نوشت: «متخصص قلب بدترین حالت‌های خواب برای قلب را برشمرد. بهترین حالت خواب برای بدن انسان بر پشت خوابیدن است اما افرادی که دوست دارند به پهلو یا روی شکم بخوابند باید به فکر عواقب جانبی آن باشند.
والری سادووی، متخصص قلب و وزیر بهداشت و بهداری کریمه در این خصوص گفت: حالت خوابیدن به پهلو برای ستون فقرات مضر است و بر شکم باعث افزایش فشار در داخل شکم می‌شود. خوابیدن در حالت نشسته خطرناک‌تر است. این حالت تأثیر بدی بر قلب دارد و باعث افزایش فشار داخل شکم و بروز تورم می‌شود.

 

 

  • مهسا نقوی
  • ۰
  • ۰

 

هیپوترمی (سرمازدگی): قرارگیری طولانی مدت در معرض سرما می‌تواند باعث شود درجه حرارت مرکز بدن به زیر ۳۵ درجه سانتی‌گراد برسد که این امر به لرزیدن، خواب آلودگی، کاهش هماهنگی و شاید حتی بیهوشی منجر می‌شود.

آفتاب سوختگی: آفتاب در طول زمستان تابش شدیدی دارد اما شما به لطف سرما، گرمای آفتاب را احساس نمی‌کنید. آفتاب سوختگی در زمستان، تقریبا شایع‌تر از تابستان است.

یخ زدگی: اگر بافت پوست یخ بزند بلو‌رهای یخ، گردش خون را متوقف می‌کنند و پوست، بدون اکسیژن می‌ماند و ممکن است از بین برود.

 تاول: جوراب‌ها و کفش‌هایی با اندازه نامناسب می‌تواند منجر به تشکیل تاول گردند و اضافه شدن رطوبت ناشی از برف، تگرگ یا باران، احتمال تاول را افزایش می‌دهد.

 

 

 

 

  • مهسا نقوی