اخبار مهم دنیا

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

اخبار مهم دنیا

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

  • ۰
  • ۰




پنج اصل غلط درباره عشق .



1-عشق واقعی برهمه چیز غلبه می کند .

2- اگر عشق واقعی باشد در همان نخستین ملاقات ، معلوم می شود .

3- تنها یک عشق واقعی در دنیا وجود دارد که برای انسان مناسب است .

4- همسر مطلوب ، از هر نظر انسان را ارضا می کند .



پنج اصل غلط درباره عشق .

 


 


 


1-عشق واقعی برهمه چیز غلبه می کند .


2- اگر عشق واقعی باشد در همان نخستین ملاقات ، معلوم می شود .


3- تنها یک عشق واقعی در دنیا وجود دارد که برای انسان مناسب است .


4- همسر مطلوب ، از هر نظر انسان را ارضا می کند .


5- رابطه جنسی مناسب و مطلوب همان عشق است .


برنامه ریزی احساسی :


همه ما کارهای ناتمامی از دوران کودکی خود داریم ولی اگر در بند احساسات ان دوران قرار دارید و از نحوه ارتباط خود راضی نیستید متاثر از برنامه ریزی احساسی خود هستید .


صمیمت در ذهن شما با عوامل منفی ناشی از ان ، تداعی می شود . برنامه ریزی احساسی شما ، صمیمت را با رویدادی نامطلوب مربوط ساخته است . بنابراین ضمیر ناخوداگاه شما کسانی را انتخاب می کند که یا در دسترس نیستند و یا با صمیمت بیگانه اند . در واقع خودتان نمی خواهید دوستتان بدارند ، زیرا به گذشته می اندیشید . به او اعتماد نمی کنید و می ترسید بازهم دردسری تازه برایتان ایجاد شود .


همواره چیزی را بدست می اورید که استحقاق ان را دارید .


تعداد زیادی از مردم فکر می کنند استحقاق دریافت عشق و محبت را ندارند و در نتیجه برنامه ریزی احساسی انها تحت چنین طرز تفکری شکل می گیرد . این برنامه ریزی ، به گونه ای نا خود اگاهانه می گوید : شما شایستگی در یافت عشقی را که اگاهانه می اندیشید مستحق ان هستید ، را ندارید .


نکات مهم در مورد اعتماد به نفس .


اگر در دوران کودکی متوجه می شوید که دوست داشتنی نیستید ، در بزرگسالی به سختی می توانید جذب عشق و محبت کنید .


گاهی عدم اعتماد به نفس ، به دلیل تاثیر رفتارهای پدر ومادر نیست ، بلکه به دلیل احساس گناه یا شرمی است که از دوران کودکی مانده است .


اگر به دلیل کاری که در گذشته انجام داده اید . هنوز خود را نبخشیده اید و خود را مسول درد ورنج دیگران می دانید . احتمالا برنامه ریزی احساسی شما ایجاد می کند که استحقاق دوست داشته شدن را نداشته باشید .


موثرترین شیوه درک خواسته ضمیر ناخود اگاه ما ، توصیف واضح و صریح انهاست .


 


تلا   شی موثر برای تعقییر برنامه ریزی احساسی می باشد .


هر گز افراد برگزیده توسط شما ، نه از روی اتفاق و تصادف هستند و نه از روی بداقبالی . بلکه شما این گزینه را با مجموعه ای از تصمیمات و باورهایی که در دوران کودکی در باره خود و دیگران و دنیای پیرامون داشته اید . هرروز تجربیاتی تازه بدست می اورید و همه این تجربیات موجب تصمیم گیری در مورد خودتان . مردم . وزندگی زناشویی می شود . شما ذهنتان برا به مثابه رایانه ای برنامه ریزی می کنید که اطلاعالت اساسی ذهن شما نیز باورهایتان هستند . این برنامه ریزی تعیین می کند که بقیه مدت عمر چگونه بیندیشید و چگونه رفتار کنید . تجارب زندگی شما موجب می شوند تصمیماتی و یپه در مورد خود اتخذ کنید . مجموعه این تصمیمات برنامه ریزی احساسی نام دارد و همین مجموعه گزینه های عاشقانه را در بزرگسالی ، پایه ریزی می کند . گزینه های عاشقانه _ برنامه ریزی احساسی _ تصمیمات _ تجارب زندگی .


موضوع مهم دیگری که مهم می نمایاند این است که بخشی زیادی از برنامه ریزی احساسی ، هنگامی انجام می گیرد که خیلی کوچک بوده اید .


روانشناسان این گونه در نظر می گیرند .


50 درصد برنامه ریزی احساسی بین زمان تولد تا پنج سالگی شکل می گیرد .


30 در صد برنامه ریزی احساسی بین 5 تا 8 سالگی شکل می گیرد یعنی تا 8 سالگی در حدود هشتاد درصد اطلاعات داده شده است به عبارت دیگر ، 80 در صد تصمیم گیرهای شما در مورد خود و دیگران از پیش شکل گرفته اند .


بین 8 تا هیجده سالگی 15 در صد دیگر شکل می گیرد .


با این حساب ، در 18 سالگی ذهن شما تا 95 درصد برنامه ریزی شده است . از این زمان به بعد تنها 5درصد از برنامه ریزی احساسی برایتان باقی می ماند . با استفاده از همین 5درصد می توان 95 در صد برنامه های پیشین را تعقییر داد .


برنامه ریزی احساسی ناخوداگاه شما ، مسول ایجاد رنج هایی است که در زندگی عشقی تجربه می شود .

  • ۹۸/۰۵/۰۱
  • مهسا نقوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی