اخبار مهم دنیا

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

اخبار مهم دنیا

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

  • ۰
  • ۰


دنیا می گذرد . حتی درختانی که ریشه هایشان در اعماق زمین جا خوش کرده اند ، از این جاده می گذرند . من و تو هم یک روز غریبانه از اینجا می گذریم .

چرا ایستاده ای ؟ اگر دل به راه ندهی و قدم در جاده نگذاری همیشه ساکن خواهی ماند . سنگین از گرد وغباری کهنه .

اگر قرار باشد که بی هیچ حرکتی بایستی تا نسیم و باد و طوفان تنت را بیهوده صیقل بدهند ، با یک برگ سفید چه فرقی دارید ؟ برگی که در ان شعری عاشقانه نوشته نشده باشد . همان بهتر که در شعله های پاییز بسوزد .




دنیا می گذرد . حتی درختانی که ریشه هایشان در اعماق زمین جا خوش کرده اند ، از این جاده می گذرند . من و تو هم یک روز غریبانه از اینجا می گذریم .


چرا ایستاده ای ؟ اگر دل به راه ندهی و قدم در جاده نگذاری همیشه ساکن خواهی ماند . سنگین از گرد وغباری کهنه .


اگر قرار باشد که بی هیچ حرکتی بایستی تا نسیم و باد و طوفان تنت را بیهوده صیقل بدهند ، با یک برگ سفید چه فرقی دارید ؟ برگی که در ان شعری عاشقانه نوشته نشده باشد . همان بهتر که در شعله های پاییز بسوزد .


دهانی که حتی یکبار به دوست نگوید " دوستت دارم "


ودر کوچه های باغهای عشق ترانه نخواند چه ارزشی دارد ؟


من خیلی پیش از این _ شاید میلونها سال قبل _ ان موقع که ماه هنوز جوان بود و به پیشانی خورشید چین و چروک نیفتاده بود گل سرخی بودم در خواب مادرم .


من به همه باغهای دنیا سر می زدم . وقتی باران می بارید . مهربان می شدم . من سراسیمه دنبال کسی می گشتم که اولین بار عشق را تلفظ کرد .


دنبال اولین انسان عاشق .


کسی که عشق را به پروانه ها و گنجشک ها یاد داد .


کسی که عشق را در کاسبرگ غنچه ها ریخت تا از خوشحالی بشکفند .


کسی که برای اولین بار عشق را در نامه عاشقانه ای نوشت و به پای  کبوتر بست .


من می گویم حتی سنگها و صخره ها هم عاشق می شوند .


هوا هم عاشق می شود .


ابرها ، اب ها ، جلبکها ، گل ها ، دشتها و کویرها و همه و همه عاشق می شوند . کاش می توانستیم صدای عشق را بشنویم . کاش می توانستیم عشق را ببوببیم و بی وقفه از او بگوییم .


من می گویم بی عشق هیچ گیاهی نمی تواند بروید . هیچ شاعری نمی تواند سخن بگوید ، هیچ قلبی نمی تواند بتپد . هیچ پرنده ای نمی تواند پر بگیرد . وهیچ بارانی نمی تواند بر پشت بامها فرو ببارد . بی عشق هیچ نامه ای به پایان نمی رسد .


بی عشق همه نگاهها سردند .


همه دستها خاموشند .


همه کوچه ها بن بست اند . وهیچ کسی در انتظار دوست ، بی قرار و ملتهب به جاده روبرو چشم نمی دوزد و بارها به ساعتش نگاه نمی کند .


راستی ،


عشق چه ساعتی به دنیا امد ؟

  • ۹۸/۰۵/۰۱
  • مهسا نقوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی