اخبار مهم دنیا

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

اخبار مهم دنیا

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

  • ۱
  • ۰

مردی وارد خانه شد.
همسرش را در حال گریه دید. علت را جویا شد. همسرش گفت:
گنجشک‌هایی که بالای درخت هستند، وقتی در خانه تنها هستم ، مرا نگاه می کنند بیم آن دارم این امر معصیت باشد! 
مرد بخاطر عفت و خداترسی همسرش پیشانی او را بوسید. تبری آورد و درخت را قطع کرد.
پس از یک هفته روزی زود از کارش به خانه آمد و همسرش را در آغوش شخص دیگری آرمیده یافت!
شوهر زن فقط وسایل مورد نیازش را برداشت و از آن شهر رفت. به شهر دوری رسید که مردم آن شهر مقابل کاخ پادشاه جمع شده بودند. 




مردی وارد خانه شد.

همسرش را در حال گریه دید. علت را جویا شد. همسرش گفت:

گنجشک‌هایی که بالای درخت هستند، وقتی در خانه تنها هستم ، مرا نگاه می کنند بیم آن دارم این امر معصیت باشد! 

مرد بخاطر عفت و خداترسی همسرش پیشانی او را بوسید. تبری آورد و درخت را قطع کرد.

پس از یک هفته روزی زود از کارش به خانه آمد و همسرش را در آغوش شخص دیگری آرمیده یافت!

شوهر زن فقط وسایل مورد نیازش را برداشت و از آن شهر رفت. به شهر دوری رسید که مردم آن شهر مقابل کاخ پادشاه جمع شده بودند. 

وقتی علت را جویا شد، گفتند: از گنجینه پادشاه دزدی شده! 

در این میان مردی که بر پنجه پا راه می رفت از آنجا عبور کرد. مرد پرسید: او کیست؟ 

گفتند: ذاهد شهر است و برای اینکه خدای نکرده مورچه‌ای را زیر پا نکند، روی پنجه ی پا راه می رود!

مرد گفت: بخدا دزد را پیدا کردم مرا نزد پادشاه ببرید.

او به پادشاه گفت: این شخص همان کسی است که گنجینه تورا دزدیده است

شیخ پس از بازجویی به دزدی اعتراف کرد. پادشاه از مرد پرسید: 

چگونه فهمیدی که او دزد است؟ 

مرد گفت: تجربه به من آموخت وقتی که کسی بیش از حد احتیاط کار باشد و در بیان فضیلت زیاده روی کند ، بدان که سرپوشی است برای یک خطا ها !

نتیجه اخلاقی ! 

کسانیکه بیش از حد افراط کند در قلب خود پاک نیست








  • ۹۸/۰۴/۰۲
  • مهسا نقوی

نظرات (۳)

  • ابوالفضل مهدوی فر
  • وافعاً آموزنده بود، نتیجه گیری‌ش هم عالی بود :)
  • پوریا قلعه
  • سلام، وبلاگ خوبی داری...مطلبتو لایک کردم👍🏻
    لطفاً توی همیار ثبتنام کن، چند دقیقه بیشتر وقتتو نمیگیره ولی...😊🙏🏻

    عین شوهر من 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی