اخبار مهم دنیا

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

اخبار مهم دنیا

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

  • ۰
  • ۰

اعتبار در چیست؟

برای تولد دوستم دنبال هدیه می‌گشتم.
به ویترین یک جواهر فروشی در نیوزیلند رسیدم که چشمم به یک گردنبند مروارید افتاد.
در بین تمام گردنبندهای صد دلاری داخل ویترین فقط این گردنبد برچسب ده دلاری داشت. وارد مغازه شدم. گردنبند را درخواست کردم.
فروشنده بارکد را اسکن کرد.دیدم قیمت صد دلار روی صفحه کارت‌خوان ظاهر شد.

به فروشنده گفتم: فکر کنم اشتباه شده چون برچسب ده دلاری کنار این گردنبند بود.



برای تولد دوستم دنبال هدیه می‌گشتم.

به ویترین یک جواهر فروشی در نیوزیلند رسیدم که چشمم به یک گردنبند مروارید افتاد.

در بین تمام گردنبندهای صد دلاری داخل ویترین فقط این گردنبد برچسب ده دلاری داشت. وارد مغازه شدم. گردنبند را درخواست کردم.

فروشنده بارکد را اسکن کرد.دیدم قیمت صد دلار روی صفحه کارت‌خوان ظاهر شد.


به فروشنده گفتم: فکر کنم اشتباه شده چون برچسب ده دلاری کنار این گردنبند بود.

آقای فروشنده با صاحب مغازه تماس گرفت تا علت اختلاف قیمت را بپرسد.

تلفنش که تمام شد رو به من گفت: 


قیمت این گردنبند صد دلار است ولی احتمالا موقع برچسب زدن اشتباه شده.


گفتم: من فکر کردم ده دلاره، خیلی ممنون با این قیمت نمی‌خوام.

فروشنده در حالی که که جعبه را در یک کیف کاغذی می‌گذاشت، گفت: 


من که از شما صد دلار نخواستم.شما همون ده دلار رو بپردازید. اشتباه از ما بوده!


با تعحب گفتم: نمی‌خوام به شما خسارت وارد شه.


فروشنده گفت: خسارت اینه که اعتبار ما کم بشه.

ما به خاطر نود دلار اعتبار‌مون رو کم نمی‌کنیم.


بعد فاکتور ده دلاری را دستم داد و گفت:

امیدوارم از خریدتون راضی باشید.





  • ۹۸/۰۳/۲۲
  • مهسا نقوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی