اخبار مهم دنیا

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

اخبار مهم دنیا

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

  • ۰
  • ۰

احساس گناه چیست

احساس گناه :احساس مسئولیت برای رویداد های منفی که در زندگی شما یا سایرین اتفاق افتاده اند .اظهار تاسف برای کردار بد  واقعی یا واهی تان ، هم در گذشته و هم در حال .حس پشیمانی برای افکار ، احساسات یا نگرش هایی که در نظر شما یا دیگران منفی ، ناخوشایند یا غیر قابل قبول بوده یا هستید .اجباراً خود را لایق خوشحال بودن ، تسکین یافتن یا مورد کمک واقع شدن ندانیم .حس سردرگمی و اظهار ندامت  از آن که آن طور که باید عمل نکرده اید. حس پشیمانی و شرمساری برای نگفتن یا انجام ندادن چیزی یا کاری برای کسی که دیگر در کنارتان نیست .به عهده گرفتن بد شانسی یا مشکلات دیگران هنگامی که شاهد رنج آنان هستید .

 

 

 

 

احساس گناه :احساس مسئولیت برای رویداد های منفی که در زندگی شما یا سایرین اتفاق افتاده اند .اظهار تاسف برای کردار بد  واقعی یا واهی تان ، هم در گذشته و هم در حال .حس پشیمانی برای افکار ، احساسات یا نگرش هایی که در نظر شما یا دیگران منفی ، ناخوشایند یا غیر قابل قبول بوده یا هستید .اجباراً خود را لایق خوشحال بودن ، تسکین یافتن یا مورد کمک واقع شدن ندانیم .حس سردرگمی و اظهار ندامت  از آن که آن طور که باید عمل نکرده اید. حس پشیمانی و شرمساری برای نگفتن یا انجام ندادن چیزی یا کاری برای کسی که دیگر در کنارتان نیست .به عهده گرفتن بد شانسی یا مشکلات دیگران هنگامی که شاهد رنج آنان هستید .در صدد اصلاح کلیه ی اشتباهات واقعی یا واهی خود بر آمدن.وجدان اخلاقی خیلی سختگیری که شما را از انتخاب یک راهکار غلط باز می دارد اما به هر حال معیار های درستی یا غلطی این راهکار ها را خودتان تعیین می کنید .نقابی ساخته و باورهای نا معقول تان را پشت آن ها پنهان می کنید. اما گاهی اوقات دیگران می توانند در شما احساس گناه ایجاد کنند .و این احساس گناه می تواند برای شما مسائل فراوانی را ایجاد کند .مثلا می تواند سبب مسئولیت پذیری بیش از حد شما و عوارض جبران ناپذیر آن از جمله خستگی ، توجه بیش از حد به دیگران و تلاش بیش از حد برای خوشحال کردن دیگران شود و یا ممکن است برای راضی نگه داشتن دیگران ، خود را اذیت کنید واز حقوق و خواسته هایتان بگذرید .ویا روی رفتار دیگران حساس شوید و یا از ترس انجام نادرست کارها دست به هیچ کاری نمی زنید .از گرفتن حتی یک تصمیم غلط بیمناک خواهید شد . خدمت به سایرین در درجه ی اول اهمیت زندگیتان قرار خواهد گرفت. از ابراز احساسات واقعی تان ،چشم پوشی می کنید .دائما می خواهد تغییر کنید و شرایط فکری خود را تغییر دهید تا برای رهایی از شر احساس گناه ، آرامش بگیرید .در مورد خودتان احساس منفی می کنید ودر نهایت این احساس گناه شما را گمراه کرده یا فریب می دهد و اجازه نمی دهد با احساسات خود صادق باشید و بتوانید اساس تصمیم گیری تان را تفکر ی منطقی ببینید.

  • ۹۸/۰۶/۱۳
  • مهسا نقوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی