اخبار مهم دنیا

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

اخبار مهم دنیا

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

  • ۰
  • ۰

اعتماد به نفس


جنبش اعتماد به نفس از طریق فرهنگ غرب در طول 50 سال گذشته، با والدین و معلمان به طور دوگانه بر این ایده که بهبود اعتماد به نفس فرزندان باعث بهبود عملکرد و زندگی عمیق تر به طور کلی (Baskin، 2011) .

این جنبش با یک کتاب منتشر شده در سال 1969 آغاز شد، که در آن روان شناس ناتانیل براندن استدلال کرد که بیشتر مشکلات روحی یا احساسی که مردم با آن مواجه می شوند، می تواند به عزت نفس پایین برسد. 




جنبش اعتماد به نفس از طریق فرهنگ غرب در طول 50 سال گذشته، با والدین و معلمان به طور دوگانه بر این ایده که بهبود اعتماد به نفس فرزندان باعث بهبود عملکرد و زندگی عمیق تر به طور کلی (Baskin، 2011) .


این جنبش با یک کتاب منتشر شده در سال 1969 آغاز شد، که در آن روان شناس ناتانیل براندن استدلال کرد که بیشتر مشکلات روحی یا احساسی که مردم با آن مواجه می شوند، می تواند به عزت نفس پایین برسد. براندن پایه و اساس برای جنبش اعتماد خود را با بیان خود که بهبود فرد عزت نفس می تواند نه تنها در نتیجه عملکرد بهتر، اما حتی می تواند درمان آسیب شناسی.


از آن به بعد، هزاران مقاله منتشر شده و مطالعات انجام شده روی رابطه بین موفقیت و اعتماد به نفس انجام شده است. این یک ایده محبوب نه تنها در ادبیات بلکه در رسانه های اصلی تر نیز هست. قبل از اینکه ما شروع به بررسی پیچیدگی های اعتماد به نفس کنیم، لازم است تفاوت های بین مفاهیم همپوشانی خودآمدی، اعتماد به نفس و اعتماد به نفس را از بین ببریم.


"هنگامی که ما به خودمان اعتقاد داریم، می توانیم کنجکاوی، تعجب، لذت خودبخشی یا هر تجربه ای که روح انسان را نشان می دهد، مخاطره کنیم."


این مقاله شامل موارد زیر است:

تعریف تفاوت: خودآموزی، اعتماد به نفس و عزت نفس

نظریه های محبوب اعتماد به نفس

اهمیت اعتماد به نفس

بیش از حد از چیزهای خوب: پیامدهای ناخواسته آموزش و پرورش عزت نفس

مزایای ترس: تمرین شجاعت و ایجاد اعتماد به نفس

9 درس برای تمرین اعتماد به نفس

پیام خانه را بگیرید: این یک فرآیند است

تعریف تفاوت: خودآموزی، اعتماد به نفس و عزت نفس

در حالی که اکثر مردم به طور کلی از اعتماد به نفس و اعتماد به نفس به عنوان دو نام برای یک چیز فکر می کنند و احتمالا به ندرت در مورد اصطلاح "خود کارآیی" فکر می کنند، این سه اصطلاح معنای کمی متفاوت برای روانشناسان که آنها را مطالعه می کنند (Druckman & Bjork، 1994؛ Oney & Oksuzoglu-Guven، 2015).


خودآمدی چیست؟

آلبرت باندرا، مسلما بیشترین نویسنده در مورد خودکفایی است و خود کارآیی را به عنوان اعتقادات فردی در مورد توانایی آنها در تأثیرگذاری بر وقایع زندگی خود تعریف می کند (Bandura، 1977).


این از نظر اعتماد به نفس به روش مهمی متفاوت است: تعریف اعتماد به نفس اغلب بر روی ایده هایی درباره ارزش یا ارزش فرد استوار است، در حالی که خود کارآیی در باور هایی در مورد توانایی فرد برای رسیدگی به موقعیت های آینده ریشه دارد. در این معنا، اعتماد به نفس بیشتر از یک باور متداول در حال حاضر است، در حالی که خود کارآیی بیشتر اعتقاد به آینده است.


اعتماد به نفس چیست؟

این احتمالا اصطلاح بیشتر برای این مفاهیم مرتبط در خارج از تحقیقات روانشناختی استفاده می شود، اما هنوز هم در مورد اینکه دقیقا اعتماد به نفس چیست، سردرگمی وجود دارد. یکی از منابع ذکر شده در مورد اعتماد به نفس به این معنی است که به اعتقاد به خودشان اعتقاد دارد (بنابو و تیرول، 2002). یکی دیگر از مقاله های محبوب، اعتماد به نفس را به عنوان انتظارات فردی از عملکرد و خود ارزیابی توانایی ها و عملکرد قبلی تعریف می کند (Lenney، 1977).


در نهایت، Dictionary Online روانشناسی تعریف اعتماد به نفس را به عنوان اعتماد فردی به توانایی ها، ظرفیت ها و قضاوت های خود و یا اعتقاد به اینکه او با موفقیت می تواند با چالش ها و خواسته های روزانه مواجه شود (Dictionary Online Psychology Dictionary Online).


اعتماد به نفس نیز خوشبختی بیشتری به ارمغان می آورد. به طور معمول هنگامی که شما در توانایی های خود اطمینان دارید، به خاطر موفقیت های شما خوشحال می شوید. هنگامی که شما در مورد توانایی های خود احساس می کنید، انرژی بیشتری و انگیزه ای برای انجام اقدامات و رسیدن به اهداف خود دارید.


پس از آن، اعتماد به نفس شبیه به خود کارآیی است، زیرا در آن است که تمرکز بر روی عملکرد آینده فرد است؛ با این حال، به نظر می رسد بر اساس عملکرد قبلی است، و به همین ترتیب، آن را نیز بر روی گذشته متمرکز است.


بسیاری از روانشناسان در هنگام بررسی اعتقادات فردی نسبت به توانایی های خود در رابطه با یک کار خاص یا مجموعه ای از وظایف، به خودکفائی اشاره می کنند، در حالی که اعتماد به نفس بیشتر به عنوان یک عنصر گسترده تر و باثبات تر نسبت به ادراک فرد از توان کلی شناخته می شود. 


عزت نفس چیست؟

موثرترین صداها در تحقیق اعتماد به نفس، احتمالا، موریس روزنبرگ و ناتانیل براندن بودند. رزنبرگ در کتاب 1965 خود، جامعه و خود تصویر خود را در مورد خود در مورد اعتماد به نفس خود صحبت کرد و مقیاس عزت نفس خود را به طور گسترده ای مورد استفاده قرار داد.


PDF رایگان از مقیاس عزت نفس روزنبرگ در اینجا موجود است.


تعریف او از اعتماد به نفس بر این فرض بود که اعتقاد نسبتا پایدار در مورد خود ارزش کلی است. این یک تعریف وسیع از اعتماد به نفس است و آن را به عنوان یک ویژگی مشخص می کند که تحت تأثیر بسیاری از عوامل مختلف قرار دارد و تغییر نسبتا دشوار است.


در مقابل، براندنن معتقد است که اعتماد به نفس از دو جزء متمایز تشکیل شده است: خودکارآمدی یا اعتماد به نفس ما در توانایی ما برای مقابله با چالش های زندگی، و احترام به خود و یا بی اعتمادی

  • ۹۸/۰۴/۳۱
  • مهسا نقوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی