اخبار مهم دنیا

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

اخبار مهم دنیا

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

اخبار مهم دنیا در این وبلاگ منتشر می شود

  • ۰
  • ۰

مسابقات شنائی در دهکده ی شیوانا برگزار شده بود و جوانان دهکده و از جمله چند تن از شاگردان مدرسه ی شیوانا هم در این مسابقه شرکت کرده بودند . جمعیت بزرگی در اطراف دریاچه ، نزدیک دهکده جمع شده بودند و منتظر شروع مسابقه بودند . یکی از شاگردان شیوانا که اندامی ورزیده داشت و شناگر ماهری بود ، قبل از مسابقه خطاب به شیوانا و بقیه شاگردان گفت : « من شناگر ماهری هستم . اما شرایط مسابقه سخت و عرض دریاچه خیلی زیاد است و با توجه به سردی آب فکر نکنم بتوانم زیاد جلو بروم » 



مسابقات شنائی در دهکده ی شیوانا برگزار شده بود و جوانان دهکده و از جمله چند تن از شاگردان مدرسه ی شیوانا هم در این مسابقه شرکت کرده بودند . جمعیت بزرگی در اطراف دریاچه ، نزدیک دهکده جمع شده بودند و منتظر شروع مسابقه بودند . یکی از شاگردان شیوانا که اندامی ورزیده داشت و شناگر ماهری بود ، قبل از مسابقه خطاب به شیوانا و بقیه شاگردان گفت : « من شناگر ماهری هستم . اما شرایط مسابقه سخت و عرض دریاچه خیلی زیاد است و با توجه به سردی آب فکر نکنم بتوانم زیاد جلو بروم » . یکی دیگر از شاگردان شیوانا که پسر زبر و زرنگ و لاغراندامی بود ، بلند شد و گفت : « من چون در ورودی مدرسه قهوه ای است ، حتما در این مسابقه برنده میشوم » ! همه با صدای بلند به بی معنایی حرف شاگرد دوم خندیدند و چند دقیقه بعد مسابقه شروع شد . آن شاگرد شیوانا که شناگر ماهری بود ، طبق آنچه خودش پیش بینی کرده بود ، بعد از چند دقیقه کم آورد و مجبور شد به ساحل برگردد و از ادامه ی مسابقه منصرف شود . اما شاگرد زبر و زرنگ و لاغراندام با جسارت و تلاش فراوان موفق شد همه ی شرکت کنندگان را پشت سر بگذارد و نفر اول شود . یکی از حاضران با تعجب از شاگرد دوم دلیل این پیروزی را پرسید . شاگرد دوم لبخندزنان گفت : « برنده ها همان بازنده هایی هستند که زیاد قیدها و محدودیت های عقل ملاحظه کار را جدی نمیگیرند و از نظر بقیه کم دارند و در واقع یک جورایی به سرشان میزند . بازنده ها هم همان برنده هایی هستند که عقل ، سخت گریبانشان را گرفته و نمیگذارد بی ملاحظگی کنند و دست به خطر بزنند . برنده مسابقه که دلیل برنده شدنش را همان اول مسابقه به همه گفت ، شما به دلیل او خندیدید . او گفت چون در ورودی مدرسه قهوه ای است ، پس برنده میشود . تفاوت شما با او که برنده شد هم همین است که او برای پیروزشدن مثل شما دنبال دلیل قانع کننده نمیگردد و قبل از یافتن دلیل قانع است که برنده میشود »





  • ۹۸/۰۳/۱۹
  • مهسا نقوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی